۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
کد : 27757-33416      تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ آذر   آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۷ آذر    تعداد بازدید : 892

تدابیر طب سنتی ایرانی در پیشگیری از آنفلوانزا

متخصص طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: توصیه می شود افرادی که مبتلا به آنفلوانزا شده اند استراحت کافی داشته باشند، از فعالیت های بدنی پرهیز کنند، بادکش گرم در پشت کمر و مصرف نوشیدنی های گرم (به جز شیر) می تواند موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر "هاله تاج الدینی" در خصوص این بیماری عنوان کرد: این بیماری جز بیماری های تنفسی ویروسی حاد واگیردار است که در فصل های سرد بسیار شیوع بالایی دارد.

 

وی گفت: تب بالا ، بدن درد، کوفتگی، علایم گوارشی مانند، اسهال و  تهوع از علائم این بیماری است.

 

این عضو هیأت علمی توصیه هایی برای افراد مبتلا به آنفلوانزا کرد و گفت: بهتر است غذاي بيمار ساده و شامل آش و سوپ باشد، شستشوی روزانه دهان و ‌بینی با سرم نمکی را فراموش نکنند و در صورت بروز تب آب سیب تازه بنوشند.

 

وی ادامه داد: بیمار را  با آب ولرم پاشویه کنید، روغن بنفشه به بدن بمالید، ماء الشعیر طبی، دمنوش گل بنفشه یا گل پنیرک میل کنند.

 

این متخصص طب سنتی ایرانی برای تهیه ماء الشعیر طبی هم گفت: برای تهیه ماء الشعیر طبی یک لیوان جو را با ۱۴ لیوان آب جوشانده تا زمانی جو شکفته شود (30 دقیقه)، سپس آن را صاف کرده و مایع حاصل را در یخچال نگهدارید و روزی دو الی سه لیوان میل کنید.

 

دکتر تاج الدینی تاکید کرد: اگر درجه تب فرد مبتلا به آنفلوانزا  بالا بود (39 به بالا) حتما به پزشک مراجعه کند.

 

وی گفت: در هنگام شیوع آنفلوانزا، بیماران در هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را بپوشانند، به مقدار کافی استراحت کنند و از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت پرهیز نمایند و در صورت حضور در جمع از ماسک استفاده و از دست دادن با افراد و روبوسی کردن با آنها خودداری کنند.

 

وی برای پیشگیری از  این بیماری هم گفت: در حین شیوع آنفلوانزا برای پیشگیری از این بیماری، افراد می توانند روزانه لیموترش و عسل مصرف کنند، خوردن روزانه یک تا دو عدد شلغم، ضدعفونی کردن محیط خانه را با دود کندر و اسپند، شستن دست ها با آب و صابون (افراد سالم و بیمار)، استفاده از پیاز و سیر و دمنوش هایی مانند آویشن در صورتی که منع مصرفی خاصی ندارند می‌تواند موثر باشد.

 

 

نظر شما :
captcha